Display Ads

Online Display Advertenties, zowel Prospecting als Retargeting

Display Adverteren


Display Adverteren door middel van Display Banners kan op ontelbaar veel manieren. Het kan met statische banners (JPG) met eenvoudig bewegende banners (GIF) of met Rich Media Formats (HTML5). Naast dat je met veel verschillende soorten banners en standaard bannerformaten een campagne op kan zetten kan dit ook via zeer veel verschillende kanalen. Het Google Display Netwerk is de meest gebruikte voor kleine tot middelgrote adverteerders.

display banners

Je kan voor een vast bedrag per 1000 views (CPM) of per klik (CPC) verkeer en exposure inkopen, of het kan programmatic, door middel van een algoritme en een soort veiling systeem. Welk kanaal en welke type banner je wilt inzetten is geheel afhankelijk van uw bedrijfsdoelstelling en uw budget.

Prospecting Display Campagne


Bij Prospecting display campagnes wil je een zo groot mogelijk aantal relevante bezoekers bereiken, naamsbekendheid opbouwen of in de overwegingsfase bij je prospects belanden. Bij prospecting via Google Ads maak je gebruik van het Google Display Netwerk (GDN), dit is de meest eenvoudige en meest goedkope manier van display adverteren. Ook hier kan je zeer specifiek bepalen welk soort klanten/prospects je wel wilt bereiken en welke niet met tal van filteropties.

Remarketing Display Campagne


Bij Remarketing, dat je overigens via Facebook, Criteo maar ook Google kunt doen, wil je klanten die al interesse hebben getoond in jouw product of dienst d.m.v. display advertenties overhalen om toch over te gaan tot een aankoop van je product of dienst of om top of mind te blijven. Ook hier is weer van belang wat de doelstellingen zijn van uw bedrijf, wat de marge van je product is en bij remarketing ook hoe lang het aankoopprocess gemiddeld duurt. In de regel geldt: hoe duurder een product, hoe langer een klant "nadenkt" voor hij dit aanschaft dus hoe langer het zin heeft deze klant te retargeten (achtervolgen met je product of dienst).