SEA

Search Engine Advertisement

SEA

SEA, search engine Advertisement, wat is het, wat is het niet en hoe kunnen we u hierbij helpen? SEA is de afkorting die staat voor het adverteren in de verschillende zoekmachines. Met SEA bedoelen we dan de betaalde advertenties, met SEO de organische gratis advertenties. SEA bestaat uit verschillende varianten betaalde advertenties, allen gemaakt vanuit Google Ads of Ads Editor.

Adverteren in Google

Sea is dus Adverteren in Google? Klopt, maar ook in Bing en eventueel andere zoekmachines. Veel bedrijven zijn huiverig om in Google te adverteren. Adverteren is duur en kost veel geld is de persceptie die daar aan ten grondslag ligt.

Goedkoop Adverteren in Google

De volgende vraag die je dan moet stellen is: wat is duur en wat is goedkoop? Met andere woorden je moet niet alleen kijken naar wat iets kost maar wat het oplevert. Stel je maakt 20,- kosten aan SEA om een klant te laten converteren, maar deze levert je 100,- op, zou u deze klant dan willen? Wij gaan met u in gesprek om te bepalen per product of dienst wat de gemiddelde marge is en wat u er voor over heeft om deze klant binnen te halen.

SEA inregelen

Na dit gesprek hebben we helder wat u per product of dienst wilt betalen om nog steeds ruim voldoende winst te behalen aan die verkoop. Op onze beurt gaan wij dan aan de tekentafel een campagen structuur opstellen. Wij onderzoeken het conversie percentage van uw verschillende producten. Stel uw Conversie percentage is 2,5%, dat wil dan zeggen dat er gemiddeld per 40 kliks iemand klant wordt bij u. Pakken we dan weer terug op die 20,- dan leert ons dat we 20,- gedeeld door 40 is maximaal 50 cent in kunnen stellen als CPC (kost per klik). Zo maken we deze berekening voor al uw producten en diensten om zo de campagnes te kunnen bouwen en een initieel bod mee te kunnen geven. We beginnen met een klein maximaal budget tot we voldoende data hebben verzameld en binnen het de maximale spend per verkoop uit komen.

SEA optimaliseren

Zodra uw campagnes draaien waarbij we rekening houden met alle mogelijke instellingen die de CTR (click true rate) en het conversie percentage in positieve zin kunnen beinvloeden begint de volgende stap: SEA optimalisere. Door meerdere advertenties te maken, meerdere sitelinks en meerdere zoekwoorden voor hezelfde product of dienst leren we steeds beter wat voor uw bedrijf werkt en wat vooral ook niet. Hierdoor zal het conversie percentage stijgen en hebben we dus minder kliks per sale nodig. We kunnen dan kiezen tussen de kraan verder open draaien en meer sales behalen of minder kosten maken per sale, ook dat gebeurt allemaal in overleg me u.

Max CPC kwaliteits score

Met de max cpc kunnen we in Google Ads of Bing ads aangeven wat we maximaal bereidt zijn te betalen voor een klik. Het

doel is natuurlijk om zo weinig mogelijk te betalen. U betaalt niet standaard uw max CPC bod. De advertentie posities worden geveild, het is dus een constant spel tussen u en uw concurrenten. De positie wordt bepaald door uw Adrank. Uw Adrank is uw max Cpc * uw kwaliteits score (quality score).

Kwaliteits score

De kwaliteits score heeft dus net zo veel effect op de daadwerkelijk prijs als uw cpc bod, ook al betaalt u nooit meer dan uw max cpc bod. U start altijd met een kwaliteitsscore van 5. Stijgt uw kwaliteits score dan dalen uw kosten. Daalt uw kwaliteitsscore dan stijgen uw kosten zoals u kunt zien.

Adrank Adrank

Hoe wordt deze adrank dan bepaald? Zoals gezegd door uw max cpc bedrag te vermenigvuldigen met uw kwaliteitsscore. In het volgende voorbeeld ziet u dat de adverteerder die het meest betaalt, toch op de laagste positie staat door de bedroevende kwaliteitsscore en daarmee lage adrank. Belangrijk is dus om een zo hoog mogelijke kwaliteits score per zoekwoord te behalen.

Kwaliteits score verbeteren

Hoe kan je deze kwaliteits score dan verbeteren is de clue? Dat hangt af van 3 factoren:

  • verwachte doorklikratio (CTR)
  • de advertentie relevantie
  • de ervaring op de landingspagine

Wij hebben ruim 10 jaar ervaring met het opbouwen en optimaliseren van verschillende SEA campagnes. Met deze ervaring weten we precies hoe we de bovenstaande factoren op de juiste manier voor ons kunnen laten werken. Hiermee weet u altijd dat u een zo laag mogelijke cpc betaalt en een zo hoog mogelijk conversiepercentage behaalt. Wilt u hier eens met ons over sparren maak dan gelijk een afspraak via de onderstaande knop.

Max CPC kwaliteits score

Met de max cpc kunnen we in Google Ads of Bing ads aangeven wat we maximaal bereidt zijn te betalen voor een klik. Het

doel is natuurlijk om zo weinig mogelijk te betalen. U betaalt niet standaard uw max CPC bod. De advertentie posities worden geveild, het is dus een constant spel tussen u en uw concurrenten. De positie wordt bepaald door uw Adrank. Uw Adrank is uw max Cpc * uw kwaliteits score (quality score).

Kwaliteits score

De kwaliteits score heeft dus net zo veel effect op de daadwerkelijk prijs als uw cpc bod, ook al betaalt u nooit meer dan uw max cpc bod. U start altijd met een kwaliteitsscore van 5. Stijgt uw kwaliteits score dan dalen uw kosten. Daalt uw kwaliteitsscore dan stijgen uw kosten zoals u kunt zien.

Adrank Adrank

Hoe wordt deze adrank dan bepaald? Zoals gezegd door uw max cpc bedrag te vermenigvuldigen met uw kwaliteitsscore. In het volgende voorbeeld ziet u dat de adverteerder die het meest betaalt, toch op de laagste positie staat door de bedroevende kwaliteitsscore en daarmee lage adrank. Belangrijk is dus om een zo hoog mogelijke kwaliteits score per zoekwoord te behalen.

Kwaliteits score verbeteren

Hoe kan je deze kwaliteits score dan verbeteren is de clue? Dat hangt af van 3 factoren:

  • verwachte doorklikratio (CTR)
  • de advertentie relevantie
  • de ervaring op de landingspagine

Wij hebben ruim 10 jaar ervaring met het opbouwen en optimaliseren van verschillende SEA campagnes. Met deze ervaring weten we precies hoe we de bovenstaande factoren op de juiste manier voor ons kunnen laten werken. Hiermee weet u altijd dat u een zo laag mogelijke cpc betaalt en een zo hoog mogelijk conversiepercentage behaalt. Wilt u hier eens met ons over sparren maak dan gelijk een afspraak via de onderstaande knop.

Max CPC kwaliteits score

Met de max cpc kunnen we in Google Ads of Bing ads aangeven wat we maximaal bereidt zijn te betalen voor een klik. Het

doel is natuurlijk om zo weinig mogelijk te betalen. U betaalt niet standaard uw max CPC bod. De advertentie posities worden geveild, het is dus een constant spel tussen u en uw concurrenten. De positie wordt bepaald door uw Adrank. Uw Adrank is uw max Cpc * uw kwaliteits score (quality score).

Kwaliteits score

De kwaliteits score heeft dus net zo veel effect op de daadwerkelijk prijs als uw cpc bod, ook al betaalt u nooit meer dan uw max cpc bod. U start altijd met een kwaliteitsscore van 5. Stijgt uw kwaliteits score dan dalen uw kosten. Daalt uw kwaliteitsscore dan stijgen uw kosten zoals u kunt zien.

Adrank Adrank

Hoe wordt deze adrank dan bepaald? Zoals gezegd door uw max cpc bedrag te vermenigvuldigen met uw kwaliteitsscore. In het volgende voorbeeld ziet u dat de adverteerder die het meest betaalt, toch op de laagste positie staat door de bedroevende kwaliteitsscore en daarmee lage adrank. Belangrijk is dus om een zo hoog mogelijke kwaliteits score per zoekwoord te behalen.

Kwaliteits score verbeteren

Hoe kan je deze kwaliteits score dan verbeteren is de clue? Dat hangt af van 3 factoren:

  • verwachte doorklikratio (CTR)
  • de advertentie relevantie
  • de ervaring op de landingspagine

Wij hebben ruim 10 jaar ervaring met het opbouwen en optimaliseren van verschillende SEA campagnes. Met deze ervaring weten we precies hoe we de bovenstaande factoren op de juiste manier voor ons kunnen laten werken. Hiermee weet u altijd dat u een zo laag mogelijke cpc betaalt en een zo hoog mogelijk conversiepercentage behaalt. Wilt u hier eens met ons over sparren maak dan gelijk een afspraak via de onderstaande knop.