Social Media Marketing

Facebook Ads, Instagram Ads, Linkedin Ads

Social media adverteren - Social media Marketing.

Social Media Adverteren op de verschillende social media kanalen. Heeft het zin is een vraag die we van klanten regelmatig krijgen. Of het zin heeft ligt aan wat je bedrijfsdoelstellingen zijn, wie je klanten zijn en hoe je social media advertenties inzet. Gebruik je het om te prospecten; nieuwe klanten werven of naamsbekendheid verhogen. Gebruik je het als remarketing kanaal, zorgen dat uw product of dienst Top of mind blijft bij klanten die interesse hebben getoond in een product of dienst. Conversie d.m.v. productadvertenties, het direct verkopen van producten aan uw doelgroep. Zoals je ziet heb je met social media marketing tal van mogelijkheden op een nog groter aantal social media kanalen. De verschillende soorten van social media adverteren bespreken we kort hier onder.

Facebook Marketing Facebook Adverteren

Adverteren op facebook, Nederland telt zo'n 10 miljoen actieve Facebook gebruikers. Facebook marketing is daarmee ook het social media marketing kanaal met het grootste bereik. Facebook heeft daarnaast ook het breedste bereik qua leeftijd. Facebook is in te zetten bij verschillende social media marketing doelstellingen.

  • Naamsbekendheid verhogen / Branding
  • Top of mind blijven / Remarketing
  • Conversies / Product advertenties

Welke van deze het meest geschikt is, of wellicht een combinatie stellen we vast nadat we vrijblijvend met elkaar om tafel hebben gezeten om doelstellingen vast te stellen.

Het is bij Facebook Marketing relatief voordelig om een zeer specifieke doelgroep te bereiken, er zijn op tal van verschillende zaken te targeten: Man/Vrouw, Regio, Leeftijd, en misschien nog wel de belangrijkste verschillende soorten Interesses die aansluiten bij uw product of dienst.

Instagram Marketing Instagram Adverteren

Adverteren op Instagram groeit snel qua populariteit. Niet zo gek als je weet dat Instagram inmiddels een kleine 5 miljoen gebruikers heeft in Nederland. Instagram wordt vooral gebruikt door bedrijven en jongeren. De gemiddelde leeftijd is wat lager dan die bij Facebook, maar hoger dan bij bijvoorbeeld Snapchat. Instagram is een ideaal kanaal om naamsbekendheid voor uw bedrijf te genereren. Binnen Instagram Marketing draait het vooral om het plaatsen van foto's en video's met specifieke hashtags, de hoeveelheid tekst die je bij je advertentie kunt plaatsen is beperkt.

Snapchat Marketing Snapchat Adverteren

Adverteren op Snapchat is over het algemeen social media marketing voor een wat jonger publiek. Samen met TikTok is Snapchat op dit ogenblik het populairs onder een jonge doelgroep.

Er vindt wel langzamerhand een verschuiving plaats naar een wat ouder publiek. Ook hier kan je weer exact targeten wie je wel en wie je niet wilt bereiken. Je kan hier denken aan een maximale of minimale leeftijd zodat pubers bijvoorbeeld juist wel of niet uw Snapchat marketing advertenties te zien krijgen. Afhankelijk van je bedrijfsdoel bepalen we de filters voor de Snapchat Advertenties

Linkedin Marketing Linkedin Adverteren

Adverteren op Linkedin wordt vooral ingezet bij B2B adverteren. In verhouding tot de andere social media kanalen is Linkedin duurder qua bereik en kliks, echter beter te targeten als je B2B actief bent. Je kan targeten op regio, opleiding, werkveld, diensten etc.

Ook hier is het weer van belang dat we van te voren bepalen wat de doelstellingen zijn die je wilt behalen met Linkedin adverteren.

Youtube Adverteren

YouTube marketing kent 2 smaakjes, je kan (korte) video's plaatsen en deze promoten op een door jou bepaalde doelgroep. Maar je kan ook Display advertenties plaatsen bij Youtube video's over bepaalde producten, onderwerpen of diensten. Met zo'n 8 miljoen gebruikers is Youtube qua gebruikers het nummer 2 kanaal in Nederland.

Het adverteren op Youtube, Youtube Marketing is een specialiteit van ons. Het maken van een Youtube Video is een vak apart, dit besteden we uit aan een hiervoor gespecialiseerd bedrijf indien u zelf geen bruikbare video heeft om uw doelstellingen te bereiken.