Zoekwoorden onderzoek

Waarom een zoekwoorden onderzoek?

Zoekwoorden onderzoek

Een zoekwoorden onderzoek of zoekwoordenonderzoek of je het nu als 1 woord of twee woorden schrijft, het komt op het zelfde neer, maar wat is het en waarom is het bijna noodzakelijk voor uw online succes?

Wat is een Zoekwoorden Onderzoek?

Zoals de naam al doet vermoeden onderzoek je bij een zoekwoorden onderzoek verschillende zoekwoorden. We gaan op zoek naar zoekwoorden die relevant zijn voor uw bedrijf. De kunst is om zoekwoorden te vinden met een hoog volume, maar met een lage concurrentie. Zo is het voor ons bijvoorbeeld moeilijk om hoog te ranken op 'Online marketing bureau', daarintegen is 'Zoekwoorden onderzoek' een erg mooi woord om op te ranken, veel volume en weinig concurrentie, zie het voorbeeld hieronder.


zoekwoorden onderzoek


Bij een zoekwoorden onderzoek is het dus de kunst om zoekwoorden te vinden met zo min mogelijk concurrentie: concurrentielevel laag of middel maar met een relatief hoog gemiddeld maandelijks zoekvolume. 140 vs 70. Je ziet daarnaast ook, mocht je op deze woorden willen adverteren door middel van SEA dat het bod voor ' onlinemarketing bureau' 6 euro is, voor zoekwoorden onderziek slecht 62 cent. Daarnaast is het ook qua SEO makkelijk om hoog te ranken op een woord met weinig concurrentie. Het is bij een zoekwoordenonderzoek belangrijk om zo voldoende zoekwoorden te vinden met genoeg volume maar weinig concurrentie.

Waarom een Zoekwoorden onderzoek?

Veel bedrijfseigenaren of eigenaren van webshops of websites denken dat ze goed gevonden worden. Ze toetsen hun eigen bedrijfsnaam in en laten vol trots zien dat ze bovenaan in Google ranken, Top! Alleen is het aantal nieuwe klanten dat je daarmee aantrekt nihil. Waarom? Nieuwe klanten zullen niet zoeken op uw bedrijfsnaam maar op de diensten of producten die u levert, ze kennen uw bedrijf immers niet. Is het doel van uw website, het aantrekken van nieuwe klanten, dan is het belangrijk om naar voren te komen op de juiste zoekwoorden. Komt u naar voren op andere zoekwoorden dan uw bedrijfsnaam, dan is de kans groot dat u klanten aantrekt die uw bedrijf nog niet kennen. Kennen ze u wel dan is het een bevestiging voor de klant dat ze met het juiste bedrijf, uw bedrijf in zee gaan. Voor veel klanten is het een bewijs van kennis, kunde en professionaliteit als het bedrijf bovenaan in google naar voren komt. Als Google je bovenaan in de zoekresultaten laat zien, dan zal het bedrijf dat daar staat er wel goed in zijn. Belangrijk om dus naar voren te komen op de juiste zoekwoorden, uw diensten of producten.

Wij maken bij een zoekwoorden onderzoek gebruik van verschillende tools om zo de voor uw bedrijf specifieke zoekwoorden te achterhalen die uiterst relevant zijn, met voldoende volume en niet te veel concurrentie.

Zo weet u voor welke zoekwoorden u een pagina op uw website aan moet maken of wanneer u deze al heeft op welke zoekwoorden het wijs is te adverteren en met welke zoekwoorden u waarschijnlijk meer geld verbrand dan er binnen komt.

Zoekwoorden onderzoek samengevat

Wij hopen dat de vragen: ' Wat is een zoekwoorden onderzoek' en 'Waarom een zoekwoorden onderzoek' nu helder zijn en dat ook het belang hier van is aangetoond. In welke fase doet u nu een zoekwoorden onderzoek? Dat kan zijn voor het maken van een nieuwe website, of aanpassingen op uw bestaande, maar dit kan ook zijn als u besluit om betaald te gaan adverteren om zo de juiste zoekwoorden om op te adverteren te achterhalen zodat we u kunnen helpen om voldoende nieuwe klanten aan te trekken maar ook om uw winst te verhogen en niet enkel uw uitgaven.

Als u hier eens over wilt sparren dan neem gerust contact met ons op voor een vrijblijvende afspraak.